חברת OSPREY העולמית נותנת אחריות לכל החיים על כל תיקי החברה על כל פגם בייצור ובחומר התיק.
האחריות מכסה פרימה, רוכסנים, אבזמים, שלדה מערכת גב וכו (אם ניתן להחלפה למעט סדרת AG ו-POCO) .
חברת כוכב הצפון מעניקה לכל רוכשי תיקי OSPREY בארץ אחריות מלאה על כל פגם ייצור בתיק, ומבטיחה תיקון ברמה הגבוה ביותר שניתן, אין התחיבות לתיקון ברמת מפעל.
כל התיקונים מבוצעים בחלפים מקוריים בלבד כגון: חוטים, אבזמים, רוכסנים, בדים, שלדות, רצועות, תפסים.
תיקים מדגמים ישנים שלגביהם תיתכן בעיית חלפים, יתוקן התיק עם חלפים מקוריים הדומים ביותר בצורתם , צבעם, לדגם המקור.
תיקים אשר נפגמו כתוצאה מזדון, נזק לא סביר, בלאי גבוה , תהיה דרישת תשלום סביר בגינם, אם לא יהיה ניתן לתקנם, יוצע אפשרות לקנית תיק חדש במחיר מיוחד בתמורה לתיק הפגום, אך אין התחייבות מצד כוכב הצפון. (אופציה זאת מוצעת רק לתיקים שנרכשו בישראל).
**** אחריות מנשא תינוקות היא ל-7 (שבע) שנים בלבד מיום הרכישה לפי תקן TUV ***
*** אחריות העולמית לאביזרים, כיסויי גשם, שקיות שתייה וכו היא לשנה אחת בלבד מיום הרכישה **
תיקים אשר לא נרכשו בארץ או נרכשו שלא דרך היבואן הרשמי לא תינתן בגינם אחריות שרות או כל תמיכה, גם לא בתשלום.
לקבלת שרות ניתן לשים מוצרים לתיקון בחנות ממנה רכשתם או באחת מרשימת החנויות המורשות
**שאלות נפוצות בנושא אחריות ושרות**
*אני צריך/ה להחליף את התיק שלי בגלל תקלה בתיק מה עלי לעשות?:
לפני אפשרות החלפת תיק, ראשית התיק חייב להגיע אלינו לבדיקה, אנו לרוב מתקנים את התיק ברמה גבוה כמעט ברמת מפעל, דבר שהוא לרוב אפשרי, ומקפידים להתאים בדים וחלפים פגומים לדגם המקורי, אך אם התיק בן כמה שנים, ואין כבר חלפים תואמים, אנו משתדלים להתאים את החלק הפגום, בהתאמה צבע צורה הכי קרוב לרמת מפעל.היה והתיק לא ניתן לתיקון, והוחלט ע"י כוכב הצפון להחליף את התיק , התיק הישן לא יוחזר.
* יש לי בעיה בתיק ואני חייב/ת לשלוח את התיק לתיקון, כמה זמן לוקח לתקן את התיק?
מיום איסוף התיק מהחנות ועד החזרת התיק, זמן התיקון לא אורך יותר מחודש, אך כמובן זהו זמן מקסימאלי, חשוב להבין, כי התייחסות לזמן התיקון הוא, מיום איסוף התיק, ולא מיום מסירת התיק לחנות (תקופת חגים, כמו חגי תשרי, אינם נספרים במניין הימים המצויין ) .
*נשבר לי רק אבזם האם אני יכול/ה להזמין רק את החלק ?
מכיוון שמגוון התיקים הוא עצום, וגם במהלך סדרת דגם הייצרן משנה אבזמים, חובה למסור את התיק דרך החנות, הטיפול במקרים כאלו הוא מהיר מאוד.
* יש לי בעיה עם שקית השתיה מה עלי לעשות?
כמו תיקים, לשלוח דרך החנות ממנה נרכשה השקית. אחריות על שקית שתיה ואבזרים נלווים היא לשנה אחת מיום הרכישה, בהצגת חשבונית קניה, חלקים מתכלים לדוגמא פיות, כיסוי סיליקון, צינור, וכו קיימים חלפים וניתן לרכוש דרך החנות או דרך שרות הלקוחות שלנו.
*מי משלם עבור ההובלות?
כל ההובלות לחנות וממנה הם על חשבון כוכב הצפון.
*האם אני צריך/ה לרשום במקום כלשהו, את קנית התיק כדי להבטיח אחריות?
לא, כל התיקים של אוספרי OSPREY מקודדים, ולכן בעת בקשת שרות למוצר, אנו יודעים מתי נרכש, והיכן.
** אוקי אז מה לא מכוסה באחריות?
*יש ברשותי מנשא תינוקות ישן, שרכשתי לפני 7 שנים, האם הוא באחריות ?
אחריות OSPREY העולמית עבור מנשאי תינוקות, הוא עד 7 שנים, האחריות המוגבלת היא תחת הוראות מכון התקנים האירופאי והאמריקאי שגם מחייב בישראל.
היה ויש ברשותכם מנשא תינוק המצריך שרות שלא מהווה בעיה בטחותית ניתן יהיה לקבל שרות עבורו, אבל רק אחרי שיגיע אלינו לבדיקה נדע לתת מענה האם השרות יהיה בתשולם.
*התיק שנרכש, לאחר שימוש גם קצר, נמצא לא מתאים במידה, מה ניתן לעשות?
למעשה, כלום, מחובת הרוכש לוודא שהתיק מתאים לצרכיו, בחנויות יש עובדים מקצועיים שיודעים להתאים תיקים, כמו כן קיים בכל חנות מכשיר מדידה להתאמת התיק לכל משתמש.
*פגמים קוסמטיים ובלאי:
חשוב לזכור, אחריות לתיקים לכל החיים היא לחיי המוצר ולא לחיי הרוכש, פגמים של התיישנות התיק, כגון דהית צבע, התקלפות הבד, התרופפות רשת, קרעים ברשתות וכו, הם בעיות קוסמטיות שאינם במסגרת אחריות.
חשוב לזכור כי תיקים ישנים עם בלאי, יבוצע תיקון בצורה הטובה ביותר, אך היה ולא ניתן לתקנם עקב מצב התיק, או מיקום הבלאי, תוצע ללקוח אפשרות לרכוש תיק חדש במחיר מופחת (לשיקול דעתה של כוכב הצפון בלבד).
*איבוד תיק, או איבוד חלקים:
אוספרי אינה מכסה אובדן תיקים או חלקים ששיכים לתיק, חלקים כמו רצועות כתפיות מותניות כובע, וכו, ניתן לרכוש באופן עצמאי, בהתאם למלאי הקיים אך אין התחייבות למלאי חלפים בגין אובדן (תקף לרוכשים בארץ בלבד).
* תיקון פגם באופן עצמאי:
אוספרי OSPREY או כוכב הצפון, אינם מכסים הוצאות תיקון שנעשה באופן עצמאי מכל סיבה שהיא, כמו כן, תיקון נעשה באופן עצמאי, ונעשה באופן לא תקין וידרש תיקון חוזר, יישא בתשלום עלות התיקון, כמו כן, תיקון שנעשה באופן עצמאי לא יתוקן שוב ע"י כוכב הצפון.
* נזק לתיק כתוצאה משימוש לא סביר
אוספרי OSPREY או כוכב הצפון, לא יכסו אחריות עבור תיק אשר נגרם לו נזק כתוצאה משימוש לא סביר, או כתוצאה מנזק של גורם שלישי, כגון, חורים בתיק מבעלי חיים, חורים מגיצי אש, קרעים/תלישות מנפילה/גרירת התיק , שבר שלדה, נזק משדה תעופה, בחלק מהמקרים ניתן לתקן, אך היה וניתן לתקן, התיקון יהיה בתשלום (תקף לרוכשים בארץ בלבד), היה ולא ניתן לתקן תוצע אופציה לרכישת תיק חדש במחיר מופחת, ההחלתה האם להציע תיק ובאיזו הנחה, לשיקולה של כוכב הצפון בלבד.
*בלאי גבוה לתיק באופן לא סביר
אוספרי OSPREY או כוכב הצפון, לא יכסו אחריות לתיקון תיק, אשר הבלאי שלו הוא מעל הסביר לתקופת השימוש בתיק. תיק אשר יגיע מרוט/קרוע באופן לא סביר, לא יתוקן, ויוצע אופציה לרכישת תיק חדש במחיר מופחת בתמורה לתיק הפגום (תקף לרוכשים בארץ בלבד).
*רכשתי תיק בחו"ל התיק חדש ואני מעוניין/ת להחליף את התיק למידה/צבע אחר
אופציה זאת לא קיימת ללקוח אשר רכש את התיק בחו"ל, מומלץ לפנות לחנות/אתר ממנו רכשת/ה לצורך החלפה וכו.
*יש לי תיק שרכשתי בחו"ל ואני צריך לקבל שרות תיקון עליו, מה עלי לעשות?
לפנות לחו"ל לקבלת שרות, אין שרות כלל לתיקים שנרכשו בחו"ל.
*האם תיק שנרכש בחו"ל או לא דרך משווק מורשה, מקבל את אותם תנאים לתיק שנרכש בארץ ?
תיק שנרכש בחו"ל, או שלא דרך היבואן הרשמי, לא זכאי לאחריות או שרות.
*רכשתי תיק מאדם פרטי או משווק לא מורשה, איך אני יכול/ה לדעת שהוא נרכש בישראל?
אי אפשר לדעת, מחייב להגיע אלינו לבדיקה, לא מעט תיקים שנמכרים ב-Facebook , אתר יד-2 וכו, אלו תיקים שנקנו בחו"ל, והתגלו גם לא מעט זיופים, היה והתיק שנרכש כיד 2, במקור נרכש בחו"ל, תנאי האחריות מתייחסים לתיק כפי שמופיע בתנאים לתיק שנרכש לחו"ל בלבד, משמע אין אחריות ושרות.
אך למען הספק, גם אם התיק נרכש כתיק יד 2, ובמקור נרכש בישראל, האחריות עליו היא מלאה, כפי שמופיע בתנאי האחריות.
*האם תיק שנרכש בחו"ל כל תיקון גם בתשלום יתוקן ?
לא, תיקים שנרכשו בחו"ל לא זכאים לשום שרות גם לא בתשלום.
לפני שאתה מגיש את התיק שלך לתיקון , בדוק מה לא מכוסה. (מקוריות osprey.com)
** נזקי Delamination & Environmental
גורמים סביבתיים ופיזים רבים יכולים להשפיע על החיים של כל ציפוי הבד.
אם נגלה שהאזור הפגוע אינו כתוצאה מפגם בייצור התיק, אז זה לא יהיה מכוסה במסגרת האחריות שלנו.
(כולל תדירות השימוש, כמות ומידת החשיפה ל-UV, תדירות ושיטת הניקוי, יישום כל טיפול נוסף, חשיפה לשחיקה משמעותית וכן לחות, עובש, מזג אוויר מופרז וכימיקלים. גם סימני דקירה ושפשופים עלולים לגרום לפעמים שלחיקה מואצת של צפוי המגן של הבדים). (מקוריות osprey.com)
** נזק מקרי / בלאי נזק בצורת שפשופים, חורים, חתכים, קרעים, כוויהl
נזק בצורת שפשופים, חורים, חתכים, קרעים, כוויות, או כתוצאה מהתקפת בעלי חיים, כוח חיצוני או נפילה או גרירה של החפיסה לא יכוסה במסגרת האחריות שלנו. עם זאת, במידת האפשר אנו תמיד שואפים לסייע בתיקון פונקציונלי ולבחון כל מקרה לגופו. (מקוריות osprey.com)
** נזק לרוכסנים
לפעמים בעיות עם רוכסנים יכולות להתעורר כאשר חלקיקים קטנים כולל לכלוך, חצץ, חול ופסולת נספגים על ידי ראש הרוכסן.
זה יכול אז לחדד את ראש הרוכסן ולגרום לחתכים או קרעים בסרט הרוכסן. אנו ממליצים בחום לבצע תחזוקה שוטפת לרוכסנים של התיק שלך.
נזק הנובע משימוש לרעה כמו חסרות שיניים תלישת ראש רוכסן או אם הרוכסן פגום מאוד ,לא יהיה מכוסה במסגרת האחריות שלנו, אך ייתכן שניתן יהיה לתקן בעיות מסוימות בתשלום. (מקוריות osprey.com)
טיפול וניקיון:
מומלץ לשטוף את התיקים אחת לתקופה לאחר שימוש באזור מאובק, או בוץ, שטיפה וניקיון יבטיחו אריכות חיים לתיק, ובמיוחד לרוכסנים.
רוכסנים אשר נסגרים "קשה" (בעיקר מאבק או לכלוך), שטיפת התיק לרוב פותרת את הבעיה, ניתן למרוח על הרוכסן בעדינות ספריי WD40.
שטיפת התיק תעשה באופן ידני בלבד, ולא במכונת כביסה, עם סבון ידיים או אבקת כביסה, ייבוש יעשה רק באזור מוצל, ולא במייבש כביסה. (ייבוש בשמש יפגע בבדים, ויגרום לדהיית צבע).